Współpraca z pośrednikiem, czyli jak sprzedać nieruchomość szybko i zyskownie

Nieruchomości - Darmowe porady Platinum House

Współpraca z biurem nieruchomości – dlaczego warto?

Obecnie zadania pośrednika w obrocie nieruchomościami wykraczają daleko poza umieszczenie zdjęć w sieci i czekanie na nabywcę. Oczywiście zdarzają się biura, które nie do końca działają profesjonalnie, chociażby ze względu na niepewne wynagrodzenie.

Jest na to sposób, a mianowicie współpraca w ramach na wyłączność. Biuro, któremu zapewnimy prowizję ze sprzedaży, będzie działać nie tylko z zachowaniem najwyższych standardów, ale również zainwestuje w promocję, marketing i profesjonalnych pracowników.

Współpracę z biurem nieruchomości możemy podzielić na etapy.

1. Badanie potrzeb - sprzdaż nieruchomości 

Każdy klient powinien jasno przedstawić swoje potrzeby i wymagania. Jeżeli cel zostanie jasno określony, biuro podejmie działania adekwatne do potrzeb. Co biuro powinno wiedzieć?

Co zyskujemy dzięki zbadaniu naszych potrzeb?

Dzięki takiemu badaniu biuro nieruchomości przygotuje właściwą strategię sprzedaży i podejmie działania zgodnie z naszymi wytycznymi.

Przeczytaj również: Dopłaty do zakupu mieszkań – dla kogo i na jakich zasadach?

2. Analiza produktu i konkurencji 

Profesjonalne biuro sprawdzi nieruchomość przeznaczoną do sprzedaży bardzo dokładnie, zarówno pod kątem stanu technicznego, jak i prawnego. Kolejnym krokiem będzie analiza konkurencji oraz dostępnych raportów dot. rynku nieruchomości. Portale dot. rynku nieruchomości są natomiast kopalnią wiedzy o cenach mieszkań i domów na rynku wtórnym i pierwotnym. Pośrednicy wyszukują mieszkania o podobnym metrażu, liczbie pomieszczeń i lokalizacji i porównują ceny oraz sprawdzają, ile mieszkań jest obecnie na rynku do sprzedaży.

3. Analiza SWOT nieruchomości 

Analiza SWOT to proste, ale skuteczne narzędzie marketingowe. Jest to zestawienie mocnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami. Na podstawie przeprowadzonej analizy wdrożymy strategię marketingową, komunikacyjną, a także ustalimy politykę cenową. Jak może wyglądać taka analiza dla sprzedawanej nieruchomości?

Mocne strony (S – strenghts):

Słabe strony (W – weaknesses):

Szanse (O – opportunities):

Zagrożenia (T- threats):

Zalety analizy SWOT:

4. Grupa docelowa - klucz do skutecznej sprzedaży nieruchomości?

Nieruchomość, jak każdy produkt jest przeznaczona dla określonego klienta. Wspólnie z pośrednikiem z biura nieruchomości i na podstawie cech naszej nieruchomości powinniśmy określić, dla kogo nasza nieruchomość może być atrakcyjna. Przykładowo kawalerka może być atrakcyjna dla singli i osób na dorobku. Większe mieszkanie z windą, sklepami, szkołami i przedszkolami w pobliżu będzie odpowiednie dla rodziny. Mieszkanie w budynku o ciekawym projekcie, czy też zaprojektowane przez dekoratora wnętrz będzie ciekawe dla przedstawicieli klasy średniej, szukających luksusu i wygody.

Znaczenie grupy docelowej

Przeczytaj również: Korzyści umowy na wyłączność – sprzedaż nieruchomości

5. Twoje mieszkanie to marka - zdjęcia i opis nieruchomości na sprzdaż 

Mieszkanie też może być marką. Dlatego musimy je tak zaprezentować, żeby trafić do serc i umysłów potencjalnych klientów. Przede wszystkim zamieśćmy w ogłoszeniu i reklamach opis prezentujący mocne strony nieruchomości oraz zdjęcia wysokiej jakości. Trafmy prosto w potrzeby klienta, ale jednocześnie pamiętajmy o tym, żeby pisać prawdę. Jeżeli przesadzimy z opisem lub będziemy mijać się z prawdą, możemy tylko na tym stracić.

Co możemy zyskać dzięki dokładnemu opisowi i zdjęciom?

6. Reklama - gdzie reklamować sprzedaż mieszkania, domu, działki, lokalu?

Zacznijmy od tych kanałów, które dotyczą konkretnej branży, są popularne i jednocześnie stosunkowo tanie.

Jeżeli istnieje taka możliwość umieśćmy na nieruchomości baner z informacją o sprzedaży i kontaktem do nas. Skuteczny może się okazać również marketing szeptany. Poprośmy rodzinę, znajomych i przyjaciół o udostępnianie i przekazywanie informacji o sprzedaży.

Zazwyczaj nie mamy zbyt wielu środków na promocję, dlatego w porozumieniu z pośrednikiem zoptymalizujmy nasze działania i starajmy się trafić prosto do naszej grupy docelowej.

7. Monitoring działań i wprowadzanie korekt - profesjonalny agent nieruchomości 

Zaangażowany pośrednik to osoba, która nie spoczywa na laurach. Samo wdrożenie działań, to nie wszystko. Należy je jeszcze monitorować i analizować. Dzięki temu będziemy wiedzieć, które nasze działania są skuteczne, a które nie. Wszystkie działanie powinny na bieżąco sprawdzane i optymalizowane. O skuteczności działań będą świadczyć zapytania pochodzące z danego portalu, liczba wykonanych telefonów itd.

Podsumowanie

Sprzedaż nieruchomości nie jest łatwym zadaniem, dlatego skorzystajmy z pomocy pośrednika w obrocie nieruchomościami. Pracownicy Biura Platinum House:

Nie zwlekaj! Zapraszamy do kontaktu. 

Przeczytaj również pozostałe nasze publikacje: 

to nie wszystko! Tutaj znajdziesz więcej >>>

Piotr Sułkowski

Piotr Sułkowski

Ekspert Platinum House

Skontaktuj się już teraz!

Wybierz dogodną formę kontaktu

Masz pytanie? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zamów bezpłatny kontakt! Odpowiemy na każde Twoje pytanie

Dziękujemy za
nawiązanie kontaktu

Twoja wiadomość została wysłana. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to tylko możliwe.

Zobacz inne artykuły

Darmowa baza wiedzy, która pozwoli Ci bezpiecznie i korzystnie kupić lub sprzedać nieruchomość

Przejdź do artykułu

Dopłaty do zakupu mieszkań – dla kogo i na jakich zasadach?

21 lipca 2019r.

Zdolność kredytowa to czasami za mało, żeby otrzymać kredyt na wymarzone mieszkanie. Wielu naszych klientów ma problem ze zdobyciem wkładu własnego, który wynosi w najlepszym razie 10% wartości nieruchomości, a w większości przypadków jest to 20%.

Przejdź do artykułu

Sprzedaż / zakup nieruchomości z pośrednikiem czy samodzielnie?

21 lipca 2019r.

Biur nieruchomości w Polsce jest bardzo wiele. Sprzyja temu m.in. dobra koniunktura na rynku nieruchomości. Przechodząc przez deptak wielu miast w Polsce można zauważyć w ciągu ostatnich lat wciąż pojawiające się nowe biura nieruchomości.

Przejdź do artykułu

HOME STAGING – co to takiego?

21 lipca 2019r.

Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości na sprzedaż lub wynajem pod względem estetycznym z wykorzystaniem niewielkich nakładów finansowych.

Przejdź do artykułu

Zakup mieszkania z rynku wtórnego

21 lipca 2019r.

Rozważając zakup nieruchomości warto poznać specyfikę zarówno rynku deweloperskiego, czyli zakupu nowego mieszkania, które musimy samodzielnie zaaranżować oraz tak zwanego rynku wtórnego, czyli zakupu mieszkania z „drugiej ręki”.

Przejdź do artykułu

Korzyści umowy na wyłączność – sprzedaż nieruchomości

21 lipca 2019r.

Istnieją podzielone opinie dotyczące form nawiązywania współpracy z biurem nieruchomości. Część sprzedających decyduje się na samodzielne zbycie nieruchomości, inni na współpracę na zasadach otwartych, zaś są i tacy, którzy wybierają umowę na wyłączność.

Przejdź do artykułu

Przekazanie nieruchomości - na co zwrócić uwagę?

21 lipca 2019r.

Kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość, zastanawiasz się, o czym jeszcze powinieneś pamiętać, jednocześnie zabezpieczyć się na wypadek możliwych nieporozumień.

Przejdź do artykułu

Zadatek czy zaliczka – co wybrać?

21 lipca 2019r.

Zadatek a zaliczka – różnice

Przejdź do artykułu

Mieszkanie z rynku wtórnego – na co uważać i jak przygotować się do zakupu

21 lipca 2019r.

Przy zakupie mieszkania z rynku wtórnego pojawia się wiele istotnych aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę, chcąc dokonać bezpiecznego i zadowalającego zakupu.

Przejdź do artykułu

Jak zaoszczędzić 80 000 zł w dwa lata przy zakupie mieszkania?

21 lipca 2019r.

Zobacz pozostałe artykuły

Umów bezpłatny kontakt

Ekspert oddzwoni do Ciebie aby odpowiedzieć na Twoje pytania

Dziękujemy za nawiązanie kontaktu

Twoja wiadomość została wysłana.
Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to tylko możliwe.