Współpraca z pośrednikiem, czyli jak sprzedać nieruchomość szybko i zyskownie
Nieruchomości - Darmowe porady Platinum House
Współpraca z biurem nieruchomości – dlaczego warto?
Obecnie zadania pośrednika w obrocie nieruchomościami wykraczają daleko poza umieszczenie zdjęć w sieci i czekanie na nabywcę. Oczywiście zdarzają się biura, które nie do końca działają profesjonalnie, chociażby ze względu na niepewne wynagrodzenie.
Jest na to sposób, a mianowicie współpraca w ramach na wyłączność. Biuro, któremu zapewnimy prowizję ze sprzedaży, będzie działać nie tylko z zachowaniem najwyższych standardów, ale również zainwestuje w promocję, marketing i profesjonalnych pracowników.
Współpracę z biurem nieruchomości możemy podzielić na etapy.
1. Badanie potrzeb - sprzdaż nieruchomości
Każdy klient powinien jasno przedstawić swoje potrzeby i wymagania. Jeżeli cel zostanie jasno określony, biuro podejmie działania adekwatne do potrzeb. Co biuro powinno wiedzieć?
- czy zależy nam na czasie i szybkiej sprzedaży,
- czy ważniejszy jest czas sprzedaży, czy wolimy poczekać na klienta, który zapłaci, tyle ile byśmy chcieli,
- czego oczekujemy od pośrednika, np. działań promocyjnych, przygotowania oferty,
- dlaczego sprzedajmy naszą nieruchomość (bo chcemy kupić nowe mieszkanie, potrzebujemy gotówki, wyjeżdżamy itd.).
Co zyskujemy dzięki zbadaniu naszych potrzeb?
Dzięki takiemu badaniu biuro nieruchomości przygotuje właściwą strategię sprzedaży i podejmie działania zgodnie z naszymi wytycznymi.
Przeczytaj również: Dopłaty do zakupu mieszkań – dla kogo i na jakich zasadach?
2. Analiza produktu i konkurencji
Profesjonalne biuro sprawdzi nieruchomość przeznaczoną do sprzedaży bardzo dokładnie, zarówno pod kątem stanu technicznego, jak i prawnego. Kolejnym krokiem będzie analiza konkurencji oraz dostępnych raportów dot. rynku nieruchomości. Portale dot. rynku nieruchomości są natomiast kopalnią wiedzy o cenach mieszkań i domów na rynku wtórnym i pierwotnym. Pośrednicy wyszukują mieszkania o podobnym metrażu, liczbie pomieszczeń i lokalizacji i porównują ceny oraz sprawdzają, ile mieszkań jest obecnie na rynku do sprzedaży.
3. Analiza SWOT nieruchomości
Analiza SWOT to proste, ale skuteczne narzędzie marketingowe. Jest to zestawienie mocnych i słabych stron z szansami i zagrożeniami. Na podstawie przeprowadzonej analizy wdrożymy strategię marketingową, komunikacyjną, a także ustalimy politykę cenową. Jak może wyglądać taka analiza dla sprzedawanej nieruchomości?
Mocne strony (S – strenghts):
- popularny układ i metraż mieszkania,
- niska cena,
- prestiżowa lokalizacja,
- ustawne pokoje.
Słabe strony (W – weaknesses):
- wielka płyta lub nieciekawa architektura,
- mieszkanie do generalnego remontu,
- brak garażu i windy.
Szanse (O – opportunities):
- atrakcyjne plany dot. komunikacji miejskiej,
- rozwój dzielnicy pod kątem dostępu do usług,
- powstawanie terenów zielonych wokół lub w pobliżu nieruchomości.
Zagrożenia (T- threats):
- dużo ofert na rynku nieruchomości zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym
- słaby dostęp do kredytów hipotecznych,
- brak programów rządowych,
- inwestycje, które mogą obniżyć atrakcyjność nieruchomości i jej cenę.
Zalety analizy SWOT:
- pomaga w ustaleniu ceny dla nieruchomości,
- ułatwia określenie grupy docelowej klientów, do których skierujemy ofertę,
- pomocna przy planowaniu działań reklamowych.
4. Grupa docelowa - klucz do skutecznej sprzedaży nieruchomości?
Nieruchomość, jak każdy produkt jest przeznaczona dla określonego klienta. Wspólnie z pośrednikiem z biura nieruchomości i na podstawie cech naszej nieruchomości powinniśmy określić, dla kogo nasza nieruchomość może być atrakcyjna. Przykładowo kawalerka może być atrakcyjna dla singli i osób na dorobku. Większe mieszkanie z windą, sklepami, szkołami i przedszkolami w pobliżu będzie odpowiednie dla rodziny. Mieszkanie w budynku o ciekawym projekcie, czy też zaprojektowane przez dekoratora wnętrz będzie ciekawe dla przedstawicieli klasy średniej, szukających luksusu i wygody.
Znaczenie grupy docelowej
- Wiemy, gdzie znaleźć naszych klientów,
- Odpowiednie ukierunkowanie działań reklamowych,
- Ukierunkowanie działań (tj. tworzenie opisu, zdjęcia) pod konkretnego klienta.
Przeczytaj również: Korzyści umowy na wyłączność – sprzedaż nieruchomości
5. Twoje mieszkanie to marka - zdjęcia i opis nieruchomości na sprzdaż
Mieszkanie też może być marką. Dlatego musimy je tak zaprezentować, żeby trafić do serc i umysłów potencjalnych klientów. Przede wszystkim zamieśćmy w ogłoszeniu i reklamach opis prezentujący mocne strony nieruchomości oraz zdjęcia wysokiej jakości. Trafmy prosto w potrzeby klienta, ale jednocześnie pamiętajmy o tym, żeby pisać prawdę. Jeżeli przesadzimy z opisem lub będziemy mijać się z prawdą, możemy tylko na tym stracić.
Co możemy zyskać dzięki dokładnemu opisowi i zdjęciom?
- docieramy do konkretnej grupy docelowej,
- przyciągamy uwagę klientów,
- wyróżniamy się na tle konkurencji.
6. Reklama - gdzie reklamować sprzedaż mieszkania, domu, działki, lokalu?
Zacznijmy od tych kanałów, które dotyczą konkretnej branży, są popularne i jednocześnie stosunkowo tanie.
- portale nieruchomości typu gratka.pl, domiporta.pl,
- strona www biura nieruchomości,
- nasz profil na mediach społecznościowych, np. Facebook,
- grupy tworzące się w mediach społecznościowych typu kupię, sprzedam,
- pisma lokalne i branżowe z ogłoszeniami.
Jeżeli istnieje taka możliwość umieśćmy na nieruchomości baner z informacją o sprzedaży i kontaktem do nas. Skuteczny może się okazać również marketing szeptany. Poprośmy rodzinę, znajomych i przyjaciół o udostępnianie i przekazywanie informacji o sprzedaży.
Zazwyczaj nie mamy zbyt wielu środków na promocję, dlatego w porozumieniu z pośrednikiem zoptymalizujmy nasze działania i starajmy się trafić prosto do naszej grupy docelowej.
7. Monitoring działań i wprowadzanie korekt - profesjonalny agent nieruchomości
Zaangażowany pośrednik to osoba, która nie spoczywa na laurach. Samo wdrożenie działań, to nie wszystko. Należy je jeszcze monitorować i analizować. Dzięki temu będziemy wiedzieć, które nasze działania są skuteczne, a które nie. Wszystkie działanie powinny na bieżąco sprawdzane i optymalizowane. O skuteczności działań będą świadczyć zapytania pochodzące z danego portalu, liczba wykonanych telefonów itd.
Podsumowanie
Sprzedaż nieruchomości nie jest łatwym zadaniem, dlatego skorzystajmy z pomocy pośrednika w obrocie nieruchomościami. Pracownicy Biura Platinum House:
- przygotują profesjonalny opis,
- zrobią atrakcyjne zdjęcia, które wyeksponują zalety naszej nieruchomości,
- przygotują plan promocji,
- umieszczą informacje o sprzedaży na swojej stronie internetowej i portalach dot. nieruchomości,
- zorganizują prezentację dla klientów.
Nie zwlekaj! Zapraszamy do kontaktu.
Przeczytaj również pozostałe nasze publikacje:
- Ile trzeba zarabiać żeby dostać kredyt hipoteczny w 2020 roku?
- Zmień kredyt na tańszy! Przenieś kredyt do innego banku i zyskaj
- Fakty i mity na temat kredytu hipotecznego - poznaj 15 największych
- Sposób na wkład własny – mały poradnik dla kredytobiorcy
- Jaki kredyt gotówkowy mogę dostać przy zarobkach 3500 netto?
- Kredyt dla firmy. Na co zwrócić uwagę? Kto może skorzystać?
to nie wszystko! Tutaj znajdziesz więcej >>>